Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد

خدمات ثبتی محمد

شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد

شركت هايي كه مي توان در ايران ثبت كرد

در تمامي كشورهاي دنيا كسب و كارها دو نوع شخصيت متفاوت دارند. يا با استفاده از مجوزها، پروانه ها و يا توافقاتي به صورت حقيقي كار مي كنند و يا طبق ساختار حقوقي آن كشور با ثبت شركت كسب و كار خود را در قالب حقوقي و رسمي راه اندازي مي كنند. قاعدتا طبق نياز بازار و شرايط هر كشور تنوع اين شركت ها ممكن است در كشورهاي مختلف متفاوت باشد. اما بسياري از كشورها قالب ها و ساختارهاي مشابهي را دنبال مي كنند و معمولا نوع شراكت در اين شركت ها و قوانين حاكم بر آنها ممكن است متفاوت باشد.

در ايران طبق قانون تجارت ايران هشت نوع شخصيت حقوقي متفاوت پيش بيني شده كه برخي از اين شخصيت ها خود ساختارهاي متفاوت را دنبال مي كنند. بنابراين افرادي كه در ايران خواهان ثبت شركت و تاسيس شركت هستند بايد با مراجعه به اداره ثبت شركت ها ( در حال حاضر سايت ثبت شركت ها) كسب و كار خود را طبق اصول، مراحل و  قوانين تعريف شده براي هر يك از اين ساختارها ثبت كنند.

مطابق با قانون تجارت ايران 7 نوع شركت تجاري و يك شركت غير تجاري موسوم به موسسه غير تجاري در ايران قابل ثبت است.

1-    شركت سهامي: اين نوع شركت خود به دو دسته سهامي عام و سهامي خاص تقسيم مي شود. در اين نوع شركت ها اصل تقسيم سهام بين سهامداران است و بايد هر سهام دار ميزاني از سهام شركت را متعهد شده و تاديه كند. تفاوت كليدي اين دو نوع شركت در ميزان سهام هر فرد نيست بلكه در تعداد شركا يا سهامداران و سرمايه اوليه آنها است.

2-    شركت با مسئوليت محدود: از متداول ترين نوع شركت ها در دنيا است كه در اغلب كشورهاي اروپايي بخصوص محبوبيت زيادي دارد. اين نوع شركت تنها به دو نفر شريك نياز دارد.

3-    شركت تضامني: اين نوع شركت نياز به افرادي شناخته شده و معتبر دارد كه بتوانند مسئوليت شركت را عهده دارد شوند. شركت هايي كه نام فرد يا افرادي در آنها ديده شده است معمولا از اين نوع هستند.

4-    شركت تعاوني: اين نوع شركت به مجوز اداره تعاون نياز دارد و معمولا ساختاري تا حدود زيادي مشابه به شركت هاي سهامي دارد. يعني خود به دو دسته تعاوني خاص و عام تقسيم مي شود و معمولا براي موضوعات تعاون در روستاها و يا مناطق كمتر برخوردار گزينه اي فوق العاده است.

5-    شركت مختلط سهامي: اگر اعتبار زيادي داشته باشيد اما سرمايه كم مي توانيد شركت مختلط سهامي راه اندازي كنيد. اين شركت تركيبي از شركت تضامني و شركت سهامي است.

6-    شركت مختلط غير سهامي: اين نوع شركت تركيبي از شركت تضامني و شركت با مسئوليت محدود است.

7-    شركت نسبي: تا حدود زيادي مشابه شركت تضامني است.

هشتمين نوع ساختارهاي حقوقي مربوط به موسسات غير تجاري است كه به دو دسته انتفاعي و غير انتفاعي تقسيم مي شوند. در موسسات غير تجاري انتفاعي شركا ممكن است سودي به دست بياورند اما در موسسات غير تجاري غير انتفاعي معمولا شركا به دنبال سود نيستند مانند خيره ها.

در كشورهاي ديگر ثبت شركت هاي شراكتي و يا يك نفره و غيره نيز متداول است اما در ايران همين 8 ساختار براي ثبت شركت در نظر گرفته شده است. پيشنهاد مي كنيم براي ثبت شركت، مراحل و مستندات مورد نياز براي ثبت هر يك از اين شركت ها را در سايت هلدينگ ويونا بررسي و با كارشناسان اين شركت تماس براي راهنمايي بيشتر تماس بگيريد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/28 ساعت: ۰۹ توسط:sabtsherkat20 :